Czy warto pozycjonować stronę internetową

Czy warto pozycjonować stronę internetową

W raporcie Internactive Bureau Polska (IAB Polska) z 2011r., możemy przeczytać, że z Internetu korzysta co trzeci człowiek na świecie, co daje liczbę 2 mld ludzi. W Polsce natomiast 60% ludności korzysta z Internetu przynajmniej raz w tygodniu. Medium to stało się jednym z najważniejszych źródeł informacji. Należy jednocześnie pamiętać, że liczba ta ciągle rośnie.

Współczynnik penetracji Internetu wynosi w Azji 23,8%, a w Afryce 11,4%, co pokazuje jak ważne są wyszukiwarki internetowe. Dzięki nim współczynnik ten ma szanse na wzrost, poprzez możliwość dotarcia do miliardów stron nie znajdujących się w katalogach.

Wyszukiwanie stron internetowych stało się nierozłącznym elementem naszego społeczeństwa. Według Qmee.com w 2013r. co 60seksund wykonywanych jest 2mln wyszukań w Google. Łatwo możemy policzyć, że jest to 2 880 mln na dzień 86,4mld w miesiącu. Dzięki wyszukiwarkom możemy znaleźć w kilka minut to co kiedyś wymagało wielu godzin poszukiwań w bibliotece.

Wszystkie powyższe czynniki przyczyniły się do tego, że Internet stał się świetnym miejscem na reklamę. Warto skorzystać z tak ogromnych możliwości na zaistnienie. Prowadząc własną firmę musimy wręcz skorzystać z marketingu internetowego promując własne usługi czy produkty. Przy ogromie stron internetowych, nie wystarczy już stworzenie własnej strony firmowej, musimy też stać się widoczni.

4 thoughts on “Czy warto pozycjonować stronę internetową

  1. Pozycjonować warto zawsze. Efekty może nie przychodzą z dnia na dzień , ale po pewnym czasie widać je zawsze.

  2. Bardzo ciekawy artykuł, czekam na kolejne. Osobiście zszokowały mnie statystki podane wyżej. To niesamowite, że tak ogromna liczba ludzi ma dostęp do internetu, a przecież ta liczba z roku na rok rośnie. Przechodząc do tematyki firm.. To prawda, dzięki internetowi możliwości dotarcia do klientów są praktycznie nieograniczone, a co za tym idzie dużo firm używa internetu jako sposobu do reklamy swojej marki. Dlatego też właśnie coraz to trudniej się przebić i pokazać w internecie. Firmom nie wystarcza już tylko własna strona internetowa. Zakładają konta na mediach społecznościowych, wykupują sobie miejsca na reklamy na innych stronach i ciągle wymyślają kolejne sposoby reklamy swojej działalności, ale przecież gdzieś jest limit.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *