Długi ogon co to takiego i jak to ugryźć?

Długi ogon co to takiego i jak to ugryźć?

Long tail ma swoje korzenie w ekonomii, a dokładniej sprzedaży internetowej, gdzie zyski generuje zbycie jak największej ilości produktów niszowych. Koncepcja ta odnosi się również do możliwości pozycjonowania długich fraz w marketingu internetowym.

Eufemizm długiego ogona

Zachwyt nad możliwościami jakie otwiera przed nami Content marketing jest jak najbardziej usprawiedliwiony. Long tail jest w tym powszechnie wykorzystywany obecnie. Produkując treści na popularne tematy na stronie internetowej, w mediach społecznościowych optymalizujemy je właśnie pod kątem wyszukiwania w Google. Jednak zasoby inernetu zwiększają się co dzień, w związku z czym aby wyszukać odpowiedź na dany temat trzeba było zadać bardziej precyzyjne pytanie. Tak pojawiły się długie ogony, których jak sieci wodorosty, chwycili się wszyscy chcący wypłynąć na pierwszą stronę wyszukiwarki.

Renesans content marketingu

Content marketing zajmuje się tworzeniem oryginalnych i chwytliwych treści na strony internetowe. Liczy się merytoryczna zawartość, która przyciągnie na stronę internautów, a jeszcze lepiej jak zostanie przez nich dalej przekazana. Natomiast stosowanie long tail w tych treściach ma za zadanie przyciągnąć wyszukiwania poszczególnych fraz. Ale przecież tylko niewielka liczba ludzi wyszukuje daną frazę? A nam chodzi o liczbę wejść… Liczbę wejść można sobie kupić prosto np. z Wietnamu, co niekoniecznie nam to wyjdzie na dobre. Nam chodzi o te konkretne wejścia od osób, które faktycznie szukają tego co my mamy. To nam daje długi ogon czyli szansę, że nawet po kilku/kilkunastu miesiącach od publikacji jest możliwość, że ktoś będzie szukał akurat tego wyrażenia.

Mając wiele propozycji long tail generujemy duży ruch za pomocą bardziej konkretnych fraz. Po zmianach polityki Google, odnośnie indeksowania stron, wiemy że bardziej liczy się jakość niż ilość.  Dlatego w rankingach wyżej znajdują się strony, na których są cyklicznie publikowane wysokiej jakości treści.

Źródła:

  • http://www.skuteczne-teksty.pl
  • https://marketingdlaludzi.pl

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *