Mobile First Indeks Google  – jak wpłynie na strony internetowe

Mobile First Indeks Google – jak wpłynie na strony internetowe

Nie tak dawno widać było wielką burzę w Internecie kiedy to Google zaktualizowało swoje dwa algorytmy Pingwin i Panda. I z wysokich pozycji w wyszukiwarce strony pospadały w wielkim stylu w rankingach. Wróciły powoli dopiero po kolejnej aktualizacji. Teraz nastąpiło kolejne trzęsienie w sieci.

Na co patrzy Mobile First Indeks

Ostatnia aktualizacja jaka miała miejsce dotyczy jednak stron mobilnych. Dotąd roboty wyszukiwarki oceniały strony desktopowe. Jednak patrząc na liczbę wyświetleń stron okazuje się, że ludzie przeglądają je głównie na urządzeniach mobilnych.

Dlatego większe wzięcie mają wśród nich strony, które są dostosowane do małych ekranów. Będąs największym graczem trzeba szybko działać. Google to zauważyło i wykorzystało tworząc Mobile First Indeks.

Co my możemy zrobić?

Nie chcąc wypaść z rankingu należy się dostosować do wymogów przeglądarki najczęściej używanej w naszym kraju.

  • Po pierwsze dostosowanie strony do wyświetlania się na urządzeniach mobilnych o różnej rozdzielczości ekranu.

Problem zaczyna się wtedy gdy zawartość wersji desktopowej różni się od mobilnej.

  • Zindeksowana zostanie ta druga i niestety ale treści jakie są widoczne na tej pierwszej nie będą dostępne dla mobilnych.

Wszystko co robi ten boot ma skłonić developerów do tworzenia wersji mobilnych.

A to wszystko dlatego aby Google mogło nadal być największą wyszukiwarką na świecie. W 2015 roku wyszukiwania z urządzeń mobilnych przewyższyły te z desktopowych. Dlatego aby nie wypaść z gry trzeba było się dostosować. Dlatego powstał Mobile First Indeks. Bo jeśli nie Google to wprowadziłaby je inna przeglądarka wygryzając w/w z rynku.

Źródła:

  • https://www.widzialni.pl
  • http://k2search.pl
  • https://www.blog.google/

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *