Popularność wyszukiwarek internetowych

Popularność wyszukiwarek internetowych

Warto odpowiedzieć sobie na pytanie, dlaczego pozycjonowanie skupione jest na Google? Wszystkie agencje SEO, blogi z tego zakresu traktują Google jako wyznacznik głównych trendów. Odpowiedź jest całkiem prosta i znajduje się tym artykule.

Na wykresie 1 widzimy procentowy udział poszczególnych wyszukiwarek ze względu na domeny wśród użytkowników łączących się z obszaru Polski. Jak widzimy zdecydowanie największą popularnością cieszy się strona wyszukiwarki Google. Na kolejnym miejscu znajduje się wyszukiwarka Bing, a za nią Ask.com.

Wykres popularności wyszukiwarek

Wyk. 1. Ranking domen wyszukiwarek, według użytkowników z obszaru Polski w pierwszym kwartale 2014 roku.
Źródło: ranking.pl.

Wykres 2 pokazuje procentowy podział użytkowników poszczególnych wyszukiwarek, biorąc pod uwagę ich silnik. Wiele stron, używa bowiem tej samej wyszukiwarki, tak jak np. Interia.pl, Onet.pl, Gazeta.pl, które kupiły licencje od Google.

ranking_silnikow_wyszukiwarek

Wyk. 2. Ranking silników wyszukiwarek, według użytkowników z obszaru Polski w pierwszym kwartale 2014roku.
Źródło: ranking.pl.

Bardzo szybko możemy zauważyć, że monopolistą na rynku wyszukiwarek jest Google, który posiada ponad 95% użytkowników. Następna jest wyszukiwarka firmy Microsoft, oraz Yahoo.

Warto wiedzieć, że Google jest domyślną wyszukiwarką w wielu najpopularniejszych przeglądarkach, takich jak Google Chrome, czy Mozilla Firefox.

W związku z przedstawioną sytuacją, postanowiłem skupić się na wyszukiwarce Google (rys. 1). Zdecydowana większość wyszukiwarek działa jednak w bardzo podobny sposób, dlatego przedstawione informacje o działaniu wyszukiwarki Google, będą miały też zastosowanie dla innych.

Źródła:

  • Danowski B., Pozycjonowanie i optymalizacja stron WWW, Helion, Gliwice 2012, str. 6.
  • ranking.pl

6 thoughts on “Popularność wyszukiwarek internetowych

  1. Korzystam już jakiś czas z wyszukiwarki Yahoo i nie zamieniłbym jej na żadną inną. Wszystkim znajomym doradzam, żeby ją wypróbowali, a nie zamienią jej na pewno z powrotem na Google.

  2. Trudno się dziwić, że właściwie tylko Google jest brany pod uwagę. Dopiero widząc te wykresy można sobie uświadomić jaka to potężna marka. Osobiście wątpię, by ktokolwiek, kiedykolwiek mógł zagrozić takiemu gigantowi, jakim stał się Google. Musiałoby się zdarzyć coś naprawdę strasznego..

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *