Rodzaje wyszukań w Google

Rodzaje wyszukań w Google

Podstawowym celem użytkowników wyszukiwarek internetowych jest zdobycie informacji. Zapytania mogą jednak przybierać różną formę. W celu stworzenia optymalnej strategii marketingowej w Internecie dla konkretnej strony internetowej, jest psychologiczne zrozumienie występujących tendencji. Należy skupić się na tym jak użytkownicy z naszej niszy rynkowej używają tego rozwiązania. Pozwoli to na dostosowanie swojej strony do obowiązujących trendów i zwiększenie zysków.

Mimo, ze wyszukiwarki mocno ewoluowały w ostatnich latach, proces wyszukiwania zazwyczaj wygląda podobnie.

  1. Pierwszym krokiem jest samo wyrażenie woli przez wyszukującego. Może on poszukiwać konkretnego faktu i wtedy jest to zapytanie informacyjne. Drugim rodzajem jest zapytanie transakcyjne, które występuje, gdy chcemy zakupić konkretny produkt. Ostatnim rodzajem jest zapytanie nawigacyjne, które ma na celu doprowadzenie nas do adresu konkretnej strony internetowej.
  2. Powyższa wola zostaje zapisana w postaci słów kluczowych w odpowiednio do tego przeznaczonym oknie wyszukiwarki internetowej. Zapytanie takie zostaje skonstruowane zazwyczaj w jednym do trzech słów. Poniższa tabela przedstawia procentowy udział zapytań określonej długości słów.
  3. Użytkownik wykonuje zapytanie i przegląda wyniki. Jeśli mu nie odpowiadają, może zmienić wyszukiwaną frazę, np. zwiększając szczegółowość zapytania.[1]

Ilość słów w wyszukiwanych frazach według danych z 2011roku
Źródło: comscore.com

[1] Enge E., Sztuka SEO Optymalizacja witryn internetowych, Helion, Gliwice 2013.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *