Użytkownicy wyszukiwarek

Użytkownicy wyszukiwarek

Otwieramy serię artykułów poświęconych analizie użytkowników wyszukiwarek. Opiszemy ich cele i rodzaje wyszukań. Firma comScore ustaliła, że w 2011 roku, każdego dnia z wyszukiwarek korzysta 1,3 miliarda ludzi na całym świecie. Nieznacznie częściej były to kobiety 50,1%. W sierpniu 2011 roku na 216 milionów użytkowników, dwie trzecie z nich zarabiało przynajmniej 40 tysięcy dolarów.

 

Ilość użytkowników Zarobki w gospodarstwie domowym
45 998 (21,3%) 100 000 dolarów lub więcej
29 698 (13,7%) 75 000 – 99 999 dolarów
24 521 (11,4%) 60 000 – 74 999 dolarów
49 659 (23%) 40 000 – 59 999 dolarów
31 558 (14,6%) 25 000 – 39 999 dolarów
11 999 (5,6%) 15 000 – 24 999 dolarów
22 581 (10,5%) poniżej 15 000 dolarów

Zarobki w gospodarstwie domowym użytkowników wyszukiwarek.
Źródło: comscore.com

Cel wyszukiwania

Zwrócenie użytkownikom jak najtrafniejszych wyników wyszukiwania powinno być priorytetem nie tylko właścicieli wyszukiwarek, ale też specjalistów od marketingu internetowego. Bardzo ważnym elementem jest wiec zrozumienie naszej docelowej grupy odbiorców. Znacznie szybciej dotrzemy bowiem do potencjalnych klientów, jeśli zrozumiemy, w jaki sposób wyszukują oni naszych produktów.

Największym wpływem na wygląd wyszukiwarek internetowych mają intencje. Wyszukiwanie informacji jest w większości przypadków dużo bardziej skomplikowane, niż samo wpisanie adresu interesującej nas strony, czy klikniecie w opcję „szczęśliwy traf”, która przenosi nas na  losową stronę. Zazwyczaj nie jest również odwiedzeniem naszego ulubionego bloga. Użytkownik nie jest skłonny do przeglądania tak dużej ilości treści w celu uzyskania odpowiedzi. Oczekuje on zwięzłej i jasnej odpowiedzi na swoje pytanie, które z kolei często nie jest jasno skonstruowane. Z tego powodu bada się różne grupy zapytań, w celu ich lepszego zrozumienia, znalezienia wspólnych cech i procesów związanych z ich przetwarzaniem.

Zapraszamy do przeczytania kolejnego artykułu z serii opisującego typ wyszukiwania jakim są wyszukania nawigacyjne i informacyjne.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *