Czy warto reklamować się w internecie?

Czy warto reklamować się w internecie?

Według danych WrareSocial.com w 2011 użytkowników Internetu było około 2 miliardów, obecnie jest to 3 miliardy 419 milionów. Jest to ogromny wzrost, który jasno pokazuje jak wielkim zainteresowaniem cieszy się to medium przekazu, dlatego warto zainteresować się możliwościami jakie ze sobą niesie. Wyszukiwarki cieszą się największą popularnością ze wszystkich narzędzi do odnajdywania informacji w sieci, a według badań w każdej sekundzie obsługują 61 000 zapytań na całym świecie. Nie możemy się dziwić rosnącej popularności wyszukiwarek, ponieważ umożliwiają one w kilka sekund znalezienie tego co jeszcze kilka lat temu wymagało godzin spędzonych w bibliotekach. Mówiąc o marketingu internetowym musimy więc zainteresować się wyszukiwarkami internetowymi.

Konkurencja w internecie

Według danych z dns.pl, tylko domen z rozszerzeniem „.pl”, zarejestrowanych jest prawie 2 miliardy 733 miliony.[1] W celu zaistnienia w Internecie, nie wystarczy więc samo stworzenie dobrej strony internetowej przedsiębiorstwa. Konieczne są również działania mające na celu jej rozpowszechnienie. Możliwości jest wiele, jednak tylko odpowiednio przeprowadzone testy pozwolą nam na zrozumienie istotności każdej z nich.

Wyszukiwanie jest jednym z podstawowych filarów społeczeństwa. W ciągu miesiąca użytkownicy Internetu wykonują 158 miliardów zapytań, co przekłada się na 5,2 miliarda wyszukań dziennie. Łatwo możemy więc policzyć, że jest to aż 61 000 zapytań w ciągu jednej sekundy. Ludzie przyzwyczaili się, że otrzymują wyniki wyszukania prawie natychmiast.[2]

Wzrost popularności wyszukiwarek

Wyszukiwanie jest fenomenem na skale globalną. W 2016r. jest 3 miliardy 419 milionów użytkowników Internetu, a stopień penetracji zbliża się do 50%.[3] Jeszcze w 2011 roku użytkowników Internetu było 2 miliardy, a współczynnik penetracji wyniósł zaledwie 23,8% w Azji i 11,4% w Afryce. Liczby te pokazują w jak ogromnym tempie rośnie zainteresowanie tym medium przekazu.

Wzrost użytkowników Internetu w porównaniu z rokiem 2015
Źródło: http://wearesocial.com/uk/

Łatwe zdobywanie informacji

Stale rosnące zapotrzebowanie na wyszukiwarki internetowe można wytłumaczyć w prosty sposób. Ludzie w coraz większym stopniu zdają sobie sprawę z prostoty zdobywania informacji jaką ze sobą niesie. 20 sekund jakie potrzebujemy na włączenie przeglądarki, otworzenie ulubionej wyszukiwarki i wpisanie interesującego nas zagadnienia można porównać do dwóch godzin jakie potrzebowaliśmy, jeszcze jakiś czas temu, na pójście do biblioteki i znalezienie odpowiednich książek. Podobna sytuacja ma miejsce również w wielu codziennych czynnościach jak robienie zakupów, wykonywanie przelewów, rozmowy ze znajomymi itd. [4]

[1] www.dns.pl

[2] www.comscore.com

[3] http://wearesocial.com/uk/

[4] www.internetworldstats.com/stats.html, 19.08.16.

One thought on “Czy warto reklamować się w internecie?

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *