Wybór fraz do pozycjonowania

Wybór fraz do pozycjonowania

1 maja 2016 8 przez admin

Przed rozpoczęciem pozycjonowania strony powinniśmy wybrać właściwe słowa i frazy kluczowe, pod którymi chcemy, aby wyświetlała się wysoko w wynikach wyszukiwania. Przebiega to za pomocą po-stawienia się na miejscu osoby, która stara się wyszukać treści znajdujące się na naszej stronie. Potrze-bujemy odpowiedzieć sobie na pytanie co wpisalibyśmy wtedy w oknie wyszukiwania naszej ulubionej wyszukiwarki? Następnie dobrze by było sprawdzić, czy wymyślone przez nas słowa i frazy rzeczywi-ście są często wyszukiwane. Z pomocą przychodzi nam narzędzie Planer słów kluczowych Google AdWords.

Planer słów kluczowych

Planer słów kluczowych Google AdWords (dawniej Narzędzie propozycji słów kluczowych) jest to narzędzie, przedstawiające nam propozycję słów kluczowych oraz ich statystyki. Aby z niego korzystać musimy założyć bezpłatne konto w Google AdWords.

Zaczynamy od stworzenia ogólnego konta w Google. Wchodzimy na stronie https://accounts.google.com/, a następnie klikamy „Utwórz konto”. Zostajemy przeniesieni na stronę gdzie podajemy:

  • imię i nazwisko;
  • hasło;
  • rok urodzenia;
  • płeć;
  • numer telefonu komórkowego;
  • obecny adres e-mail.

W celu udowodnienia, że nie jesteśmy robotem przepisujemy tekst wyświetlony na obrazku. Następnie zaznaczamy akceptację Warunków korzystania z usług i Politykę prywatności Google. Teraz możemy kliknąć „Następny krok”. Dalej postępujemy według instrukcji.
Teraz możemy wejść na www.adwords.google.pl. Na wyświetlonej stronie odnajdujemy i klikamy przycisk „Chcę wejść na swoje konto”. Wyświetli się panel konta Google AdWords.

Planer słow Kluczowych

Panel konta Google AdWords, źródło: Google.pl.
Zostajemy zachęceni do utworzenia pierwszej kampanii reklamowej. Mamy też dostęp do często za-dawanych pytań. Jednakże nas interesuje to co znajduje się w zakładce „Narzędzia”. Klikamy na nią, a następnie wybieramy „Planer słów kluczowych”.

Planowanie kampanii

Zakładka „Planer słów kluczowych” konta Google AdWords, źródło: Google.pl.
Na wyświetlonej stronie mamy kilka możliwości do wyboru. Dla nas najważniejsza jest pierwsza z nich, czyli „Szukaj propozycji nowych słów kluczowych i grup reklam”.

Narzędzie do szukania propozycji słów kluczowych

Narzędzie „Szukaj propozycji nowych słów kluczowych i grup reklam”, w usłudze Google AdWords, źródło: Goo-gle.pl.
Załączony obrazek przedstawia kilka funkcji:

  • produkt lub usługa – w tym miejscu wpisujemy najogólniejszą frazę charakteryzującą profil na-szej strony;
  • strona docelowa – możemy tutaj wpisać adres naszej strony;
  • kategoria produktu – możemy wpisać kategorię, lecz nie jest to konieczne;
  • kierowanie – możemy tutaj zmienić takie kryteria jak lokalizacja, jeśli nasza strona jest kierowa-na dla polskich odbiorców, możemy zostawić te ustawienia bez zmian;
  • zakres dat – wybieramy z jakiego okresu interesują nas statystyki;
  • dostosuj wyszukiwanie – znajdują się tutaj kryteria dotyczące kampanii AdWords, więc może-my je pominąć.

Po wpisaniu interesującej nas frazy, klikamy „Wyświetl propozycje”.

Narzędzie propozycji grup reklam

Propozycje grup reklam, w usłudze Google AdWords, źródło: Google.pl.
Propozycje grup reklam narzędzia Planer słów kluczowych dla frazy „pozycjonowanie”.
Naszym oczom ukazują się propozycje grup reklam, nas jednak interesuje to co znajduje się pod za-kładką „Propozycje słów kluczowych”.

Propozycje słów kluczowych

Narzędzie propozycji słów kluczowych

Propozycje słów kluczowych, w usłudze Google AdWords, źródło: Google.pl.
Zakładka propozycje słów kluczowych narzędzia Planer słów kluczowych dla frazy „pozycjonowanie”.
Pierwsza tabela przedstawia kilka informacji na temat fraz, które wcześniej wpisaliśmy:

  • wyszukiwane hasła – hasła które wpisaliśmy wcześniej do narzędzia;
  • śr. miesięczna liczba wyszukań – przedstawia ilość wyszukań według wcześniej ustalonych pa-rametrów;
  • konkurencja – wskaźnik obliczany poprzez zestawienie wybranych słów kluczowych z wszyst-kimi słowami kluczowymi w Google;
  • sugerowana stawka – jest to stawka wyliczana na podstawie ceny jaką są w stanie zapłacić re-klamodawcy za jedno kliknięcie na link kierujący do ich strony.

Miesięczna liczba wyszukań

Skupmy się na śr. miesięcznej liczbie wyszukań. Na jej podstawie jesteśmy w stanie ocenić jak dużo osób wyszukuje daną frazę w stosunku do innych fraz, które wpisaliśmy. Na podanym przykładzie widać, że fraza „pozycjonowanie” ma 22 200 wyszukań miesięcznie. Jest to spora liczba w porównaniu do pozostałych fraz, co wskazuje, że warto było by zastanowić się nad pozycjonowaniem naszej strony pod tą właśnie frazę.
W kolejnej tabeli zawarte są proponowane przez narzędzie frazy. Są to frazy podobne do tych wpisa-nych przez nas. Warto je przeglądnąć w celu znalezienia ciekawych propozycji.

Źródło:

Danowski B., Pozycjonowanie i optymalizacja stron WWW, Helion, Gliwice 2012, str. 36-44.