Wyszukania nawigacyjne i informacyjne

Wyszukania nawigacyjne i informacyjne

Jest to kolejny artykuł z serii Zrozumieć rodzaje wyszukań. Tym razem opiszemy zapytania nawigacyjne i informacyjne.

Wyszukania nawigacyjne

Zapytania nawigacyjne to takie, które mają za zadanie przenieść nas na ściśle określoną stronę. Często lepszym rozwiązaniem było by wpisanie adresu interesującej nas strony bezpośrednio w przeglądarce. Przyzwyczajenie sprawia, że często wpisujemy go jednak w wyszukiwarkę.

Wyszukania nawigacyjneWynik wyszukiwania frazy „facebook” w wyszukiwarce Google.pl

W powyższym przypadku, użytkownik mógł wpisać w przeglądarce adres www.facebook.pl, skorzystał jednak z innej możliwości, wpisując „Facebook” w wyszukiwarkę. Tworzy to świetną okazję na zdobycie ruchu przez strony znajdujące się poniżej wyniku prezentującego znany portal społecznościowy. W tym wypadku są to artykuły z Wprost i Radio Eska.

Okazją jest wiec odciągnięcie uwagi od strony docelowej i przejęcie części ruchu. Zdecydowanie większą wartość ruchu zostanie przy nazwie marki. Tacy użytkownicy są bardzo wartościowi dla marki, której poszukują. Współczynnik klikalności może być jednak niski dla każdej innej marki, metoda ta, mimo wszystko pozawala na przejęcie części klientów.

Wyszukania informacyjne

Zapytania o aktualną pogodę w Rzeszowie, wyniki wyborów prezydenta, wzór na pole powierzchni koła, najlepszą drogę do Krakowa nazywamy zapytaniami informacyjnymi. Użytkownik nie jest w tym wypadku zorientowany na kupno danego produktu, może się jednak zdarzyć, ze będzie szukał szczegółowych informacji na jego temat. Wyszukania z tej kategorii rzadko przekładają się na transakcje, a ich głównym celem jest jedynie zapoznanie się z przedstawioną na stronie informacją.

Zapytania informacyjneWynik wyszukiwania frazy „pogoda rzeszów” w Google.pl

Zapytania te niosą pewne możliwości. Możemy pozyskać linki przychodzące do naszej strony, jeśli zainteresujemy użytkownika wyglądem strony, treścią lub formą przekazu. W ten sam sposób możemy zainteresować naszą witryną dziennikarzy i badaczy. Możemy również poinformować o produktach lub usługach jakie posiadamy w naszej ofercie.

Ruch z zapytań w kategorii informacyjnej ma średnią wartość. Wielu użytkowników może nie być gotowych na wykonanie transakcji zakupowej. Możliwe jest również, że wyszukania nie miały nic wspólnego z produktami i usługami. Zapytania mogą dotyczyć ogólnego zagadnienia, tworzy to świetną okazję na zbudowanie wizerunku marki, który przyda się podczas bardziej szczegółowego zapytania, mogącego wystąpić później. Wysoką wartość mają zapytania informacyjne dotyczące konkretnej marki lub nawet produktu. Istnieje wtedy spore prawdopodobieństwo wykonania transakcji.

Zapraszamy do przeczytania ostatniego już artykułu z serii – Wyszukania transakcyjne i adaptacja.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *